similarity

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

W modzie jest tak... Projektant wymyśla sobie jak ma wyglądać dana rzecz, projektuje ją... Najpierw (najczęściej) szkicując na papierze bądź  "układając" materiał na manekinie, potem tworzy (przy pomocy zdolnej Pani krawcowej-szwaczki albo własnoręcznie) prototyp swojego "dzieła", dopracowuje szczegóły i szlifuje swój "diament". Pełny szczęścia, dumny z siebie i swojej kreatywności i oryginalności wypuszcza go na rynek, by mógł być dostępny dla szerszego lub węższego grona odbiorców (zależnie od rangi projektanta i zamożności osób do których ten produkt ma trafić). Ludzie kupują i sukces osiągnięty  Niestety nie ma tak łatwo... Ponieważ ty, artysta włożyłeś dużo wysiłku aby stworzyć coś niepowtarzalnego, a tu przychodzi taki ktoś, kto zwyczajnie skopiuje po Tobie i "puści w obieg" towar łudząco podobny do twojego... Tu się pojawia ogromny problem twórców, cienka granica między "inspiracją", a kopią. 

Zastanowi się teraz ktoś, kto poświęcił parę cennych minut na przeczytanie kilku powyższych zdań, po co właściwie je napisałam i co one mają wspólnego ze zdjęciami wklejonymi nad tym tekstem? Jeżeli nie wiadomo o co chodzi... To mi chodzi o, buty. Espadryle, które mi przypominają te Chanelowskie, które są mega hitem tego lata. W moim wypadku, w przypadku tego obuwia jest to lekka inspiracja, która spodobała mi się nawet bardziej niż oryginał... Nie, nie popieram kopiowania, po prostu wspominam o sprawie, która bardzo mnie denerwuje i to od dłuższego czasu... Uważam tego typu praktyki za kradzież... mocno nie stosowne zachowanie uwłaczające prawdziwym artystą... Inspiracje toleruję, ale tylko w przypadku kiedy rzecz kojarzy mi się z innym projektem tylko np. z racji użytego materiału, a nie idealnego odwzorowania pierwotnego projektu. Myślę, że tego typu praktyki trzeba piętnować, a nie wspierać budżet "kopiarzy" i sprawiać, że będą "zapożyczali" sobie kolejne wzory, kolejnych  kreatorów... 

/ marynarka, spodenki - second-hand / t-shirt - market / naszyjnik - DIY / espadryle - CCC /


_____________________________________________________________________________

Something you need in life but haven’t got it, just go!

38 komentarzy:

  1. gdybysmy szli tym tokiem rozumowania, to co drugi ciuch w sieciowkach bylby kopia tego co pokazuja projektanci na wybiegach...
    mi sie za to podoba bardzo twoj zakiecik!

    zapraszam do obserwowania :D ja juz obserwuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fakt, trochę ciężko to "ogarnąć", bo wszyscy "inspirują" się wszyscy...
      w wolnej chwili zajrzę do Ciebie i jak twój blog mi się spodoba, to zaobserwuję ;) a jeżeli mój blog podoba się Tobie to zachęcam do częstszych odwiedzin i obserwacji ;) pozdrawiam!

      Usuń
    2. podoba mi sie wiec obserwuje a moj blog chyba nie przypadl Ci do gustu :(

      Usuń
    3. dziękuję Ci Kochana ;* twój blog też mi się spodobał ;) po prostu wcześniej nie miałam czasu, żeby pooglądać twoje stylizacje ;) pozdrawiam! do usłyszenia ;*

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. taka fajna, inna forma trampków ;P

      Usuń
  3. spodenki idealnie na Tobie leżą! Śliczna marynarka ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może nie idealnie ;P ale myślę, że jest ok ;) dzięki Basiu ;*

      Usuń
  4. Genialne zdjecia :)
    Pomyslowo i fajnie :)
    Follow?
    fashionlikealife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję w imieniu swoim i fotografa ;D

      Usuń
  5. Oj akurat espadryle to nawet nie inspiracja, bo one są były i będą, a to że akurat w tym sezonie domy mody wypuściły swoje modele, to akurat tylko cecha tegorocznych kolekcji :) Bardzo fajny zestaw !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to się zgadza... Nie chodziło mi o espadryle jako tako tylko o to, że Chanel wypuścił model z siateczką, a te również posiadają siateczkę ;) dzięki ;)

      Usuń
  6. marynarka z sh? wow, niezły łup, ja poluje na czerwoną marynarkę i nic :)
    super zestaw! :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak ;D trafiło mi się ;) i to już dość dawno temu ;) musisz szukać, może w końcu znajdziesz :)
      pozdrawiam !

      Usuń
  7. Prosto, ale elegancko, czyli tak ja lubię, jednak zmieniłabym buty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciesze się :) mnie tu buty pasowały do całości, bo chciałam, aby było prosto, elegancko i ze sportową nutą, na tak zwanym luzie ;) a jeżeli ktoś będzie chciał aby było bardziej elegancko to może założyć np. klasyczne szpilki :)

      Usuń
  8. super stylizacja ;)

    pozdrawiam
    http://emyniaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo lubię Twoje zestawy za ogromne wyczucie z jakim je tworzysz - zawsze trafiasz w punkt :) świetne te espadryle , pamiętam czasy kiedy sama namiętnie w podobnych biegałam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale mi się miło zrobiło po przeczytaniu twojego komentarza ;D dziękuję Dagi ;* jesteś wielka !
      (i mocno mnie uszczęśliwiłaś tymi słowami ;*)

      Usuń
  10. wyglądasz genialnie! jesteś taka śliczna, uśmiechnij się! ;)

    zapraszam do siebie i obserwuję :*
    the-velvet-lady.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję ;* postaram się częściej uśmiechać ;)
      pozdrawiam!

      Usuń
  11. uśmiechnij się, to ładny set!
    ściskam, Lona

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajnie napisałaś :) Stylizacja - świetna!

    http://prettylittlefashionistaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystko ślicznie wygląda <3

    Kolory i fasony są bajkowe <3

    BUZIAKI Sylvia :*

    L
    O
    V
    E

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny zestaw ! Urocze butki ;)
    Pozdrawiam ;)

    www.theirstyleoffashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniala czerwona marynarka I buty sa urocze

    OdpowiedzUsuń
  16. AMAZING LOOK!!! SO CHIC!

    KISSES

    http://beharrean.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń