city view

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Miasta w Polsce mamy różne. Małe, te większe, duże i te bardzo duże. Częstochowa należy do miast małych, około 250 000 tysięcy mieszkańców, to nie tak wiele jakby się mogło wydawać, a już parę kilometrów wystarczy (7-8) aby dostać się z jednego końca miasta na drugi. 

Są dzielnice "sypialne" - Północ, Tysiąclecie. Miejsca w które zwykły obywatel woli się nie "zapuszczać" nocą - Raków, Błeszno, Zawodzie, Stare Miasto. Osiedla pełne domków jednorodzinnych - Parkitka, Grabówka, Kiedrzyn, Lisiniec. Dzielnice zapomniane - Stradom, Zacisze, Kawodrza, Dzbów. Przemysłowe - Huta Stara,  okolice Krakowskiej. Jest też i Centrum miasta oraz Śródmieście pełne banków, lokali usługowych, restauracji, urzędów, kancelarii i gabinetów lekarskich. Sklepy z odzieżą i innymi rzeczami znajdziecie zaś w Centrach Handlowych, których w tym mieście mamy kilka: największa Galeria Jurajska, potem według wielkości Auchan, Jagiellończycy wraz z Estakadą, M1. Marketów spożywczych cała masa, kilka na każdą z dzielnic. Częstochowa ma też kultowe aleje imienia Najświętszej Maryi Panny, wraz z Ratuszem, placem Biegańskiego oraz Daszyńskiego, niedawno odnowione i oddane do użytku. 

Wydawać by się mogło zatem, iż miasto z tak dużą ilością dzielnic, ludności i różnorodności powinno tętnić życiem za dnia i nocą... Wrażenie odnoszę jednak zupełnie inne. Gdy przechadzam się po ulicach w centrum mijam sporo ludzi, ale są to osoby pędzące ze szkoły, pracy, urzędów, banków, lekarzy, do domu czy odwrotnie. Nikt nie krąży bez celu po alejach, nie odwiedza sklepów, których prawie tam nie ma, nie zasiada na ławce by podziwiać architekturę, odpocząć czy też "polansować" się. Po godzinie 18 aleje są opustoszałe, szare, ciche i smętne. 

Większość (z niewielu pewnie osób) czytających owy tekst, pomyśli, że to strasznie nudna mieścina w której nie znajdą nic dla siebie. Może i owszem, większość z Was tak pomyśli, ale... mnie moje miasto się podoba. Lubię je za spokój, kilka fajnych miejsc oraz bliskość z naturą (nie trzeba daleko jechać, aby cieszyć się świeżym powietrzem i pięknymi widokami). Doceniam też to, że mimo, iż wiele ludzi (zwłaszcza młodych) decyduje się na budowanie swojej przyszłości w innym miejscu, to miasto się rozwija, zmienia. Fakt, jest to proces żmudny i powolny, ale zaczynam widzieć wiele pozytywnych przemian i z niecierpliwością czekam na więcej, bo "Częstochowa to dobre miasto"... 

/ bluza - Front Row Shop / top - second-hand / spodnie - Vila / 
/ czapka - allegro / okulary - Chicnova / buty - F&F /

64 komentarze:

  1. bluza jest cuuuuuuuuuuuuuuuuudowna!
    a miasta...ja mam tak, ze swego czasem nie znosze. narzekam.
    a przy wyjazdach..wlaczam lokalny patriotyzm, a jednak;)

    lena

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem jedną z tych osób w Częstochowie która gna na uczelnie z rana, a po południu na autobus;) I praktycznie rzadko się zdarza żebym po drodze wstępowała do sklepów czy gdzieś się zatrzymywała i oglądała krajobraz;)

    OdpowiedzUsuń
  3. aj genialna jest ta bluza <3 ! zresztą całość perfekcyjna !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj jak miło :D dzięki ;* you make my day ;)

      Usuń
  4. Super casualowy look :) Świetne spodnie! Lubię sklep Vila :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miewają fajne ciuszki ;) dlatego też ich lubię ;) ty teraz pewnie masz ich sklepy "lokalnie", bo ja przyznam się szczerze, że większość moich ubrań z tej firmy upolowana na allegro za małe sumy ;)

      Usuń
  5. Ale fajnie "ugryzłaś" tą bluzę, wystająca podkoszulka to strzał w dziesiątkę. Całość bardzo mi się podoba. A jako mieszkanka Rakowa protestuję, to bardzo bezpieczna dzielnica :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miło mi to słyszeć ;) dziękuję ;* a pomysłów na "ugryzienie" tej bluzy mam jeszcze kilka, więc jeszcze będzie co oglądać (mam nadzieję)...
      może ty czujesz się tam bezpiecznie z racji tego, że tam mieszkasz, znasz okolice i ludzi, a oni znają Ciebie, ale tzw. "zwykły obywatel" mieszkaniec Częstochowy, zna opinie i niejednokrotnie spotkał sie tam z aktami, powiedźmy, "braku sympatii" (na podstawie doświadczeń wielu znajomych ;P) ;)

      Usuń
  6. Proste kolory a jednak każdy element jest wyjątkowy, fajny efekt! Najlepsza bluza :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo fajna casualowa stylizacja

    www.magadish.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. genialne spodnie <3
    Obserwujemy ?

    http://marttfashion.blogspot.com/2013/11/grey-dress.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak będę miała chwile wolnego czasu to zajrzę na twojego bloga i jak mi się spodoba to chętnie zaobserwuję ;) a jeżeli Tobie spodoba się mój blog, to zapraszam do obserwacji i częstszego zaglądania ;) pozdrawiam!

      Usuń
  9. swietnie - jestem na tak :) podoba mi sie Twoja bluza!

    OdpowiedzUsuń
  10. bluza jest genialna, następnym razem z uśmiechem poproszę:):):) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. You look very cool, I like your style and blog :)
    Do you want to follow each other, let me know?!

    http://danadimitras.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. thank you very much :) nice to read that ;)
      I'll visit your blog and if I like it I'll follow you ;)

      Usuń
    2. Thank you, I follow you back on bloglovin and gfc :)

      Usuń
  12. love the sweatshirt, gorgeous!! Cool outfit!
    Alessia
    THECHILICOOL
    FACEBOOK
    Video outfit YOUTUBE
    Kiss

    OdpowiedzUsuń
  13. how cool is this outfit?? I love the sweatshirt!!

    OdpowiedzUsuń
  14. bluza wprost genialna :) fajnie kiedy lubi się miejsce w którym się mieszka:)

    OdpowiedzUsuń
  15. super stylizacja:D
    http://rozaliafashion.blogspot.com/2013/11/black-maxi-skirt.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna stylizacja ! pieknie :)

    http://izabielaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. amazing outfit, dear!

    please visit my blog) what do you think about following each other via gfc, bloglovin and other platforms? just let me know)
    keep in touch, xoxo
    http://yuliasi.blogspot.ru/
    love, Yulia

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetnie wyglądasz :)
    Fajne spodnie :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie do komentowania i obserwowania :*

    OdpowiedzUsuń
  19. That shirt is pretty cool and unique :) Also love leather pants and boots :)
    If you'd like to follow each other (gfc, bloglovin), just let me know. xx

    Maja
    http://modern-muffin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ^^Thanks so much for your visit :) I follow back #1011. Keep in touch. xx

      Usuń
  20. Ciekawa bluza... Taka nietypowa *.*
    Bardzo fajny zestaw !!!
    Zapraszam do mnie---> http://thealexlook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie przez tą nietypowość, ciekawa i fajna ;)

      Usuń
  21. Bardzo podoba mi się tekst, niby kilka zdań o naszej Częstochowie, ale mam i podobne odczucia i podobne nadzieje na przyszłość.
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miło mi czytać, że te kilka słów ode mnie się podoba i że ktoś myśli podobnie jak ja ;) pozdrawiam ;*

      Usuń
  22. genialna bluza, wzroku od niej oderwać nie potrafię! ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. świetna bluza i oczywiście legginy,które uwielbiam:))
    Byłam dawno temu w Częstochowie,pamiętam,że miasto podobało mi się,fajnie jakbyś pokazała na zdjęciach ciekawe miejsca;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciesze się, że Częstochowa się podobała ;) to świetny pomysł, chętnie przygotuję taki post ;) dzięki ;* pozdrawiam!

      Usuń
  24. a mi najbardziej podobaja sie spodnie;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo podoba mi się ten post i Twoje zdjęcia ;) masz cudowną bluzę ;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  26. Hej , masz mega super świetny blog!!!! ♥ Obserwuje go już bardzo dłucho , włąśnie założyłam sb swojego bloga http://poziomczarny.blogspot.com/ miło by było gdybyś wpadła :) :) Aktualnieorganizuje konjkurs zachęcam do zgłaszania się :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Genialna bluza ! Pozdrawiam x

    http://mfashionmyobsession.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. followed you back, dear)

    keep in touch, xoxo
    http://yuliasi.blogspot.ru/
    love, Yulia

    OdpowiedzUsuń
  29. Wow ! :) świetny blog i rewelacyjne zestawienia :) muszę przyznać, że masz genialne wyczucie stylu, pełne uroku i klasy ! :) dlatego dodaje do ulubionych i na pewno będę tutaj często zaglądać, a w wolnej chwili zapraszam serdecznie do mnie :)) Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za miłe słowa, ciesze się, że komuś moja strona się podoba :D
      w wolnej chwili na pewno zajrzę ;) pozdrawiam!

      Usuń
  30. I love the sweater!

    The Cutielicious
    http://www.thecutielicious.com
    Fede

    OdpowiedzUsuń
  31. Oddawaj bluzę :D Jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
  32. mega bluza!
    ile czekalas na paczke z frontrows?

    zapraszam do mnie na nowy post z wycieczki do Los Angeles, USA! <3

    OdpowiedzUsuń