embroidery

Lubię swoje miasto. Czasem mnie wkurza (ciągłe korki, wchodzący na Ciebie przechodnie, agresywni kierowcy), ale ma swoje zalety. Spokojne małe miasto, w którym łatwo się odnaleźć i znaleźć różnorodne miejsca. Nowoczesne budynki (ok chyba jeden), przeszklony wieżowiec koło Hali Polonia, mnóstwo pięknych, ale zaniedbanych kamienic w centrum, robiąca wrażenie Katedra, sporo opuszczonych budynków, niezliczona ilość zamkniętych fabryk, duża ilość zieleni, parki pod jasnogórskie, stawy, Promenada wraz z laskiem Aniołowskim, bezkres łąk na Parkitce i Kawodrzy oraz ślady dawnych czasów. Ci którzy byli w Częstochowie albo spora część znajomych która w niej mieszczka (pozdrawiam!) zapewne kojarzą tło zdjęć z dzisiejszego wpisu. Tak, tak - Cepelia. Miejsce spotkań. Kulturowych i towarzyskich. Wielu z Was kojarzy ją z kinem, inni z dyskoteką, a jeszcze inni z wspaniałymi latami młodości i gronem przyjaciół. Jej surowy wygląd przypomina to co już było, ale daje też nadzieję na nowe, lepsze. Wystarczy spojrzeć od strony alei i od razu cieplej robi się na sercu. 

| bomber - Stradivarius | t-shirt - H&M | spódnica - Reserved |  buty - DeeZee | paznokcie - Nailed It (cz-wa) |

Zdjęcia: Kellys Vision | Edycja: Kalina

20 komentarzy:

  1. Pięknie :) Podoba mi się kurteczka, ostatnio nawet zamówiłam sobie online podobną, ale czekam jeszcze na przesyłkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Kurtka jest świetna, mnie trafiła się ostatnia sztuka na letnich wyprzedażach ;)

      Usuń
  2. Śuper. Bardzo fajnie wszystko połączyłaś!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kalinko wyglądasz świetnie! Ładny delikatny wzór na paznokciach! Zdjęcia jak zawsze PRO! Częstochowa <3 - Buziaki i uściski S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Kochana :) Wywołałaś uśmiech na mej twarzy ;) Buziaki ;* <3

      Usuń
  4. Piekna Kalinka, piękne zdjęcia, wszystko wyszło świetnie ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam zdolnego fotografa :D Dziękuję ;*

      Usuń
  5. Ja Wasze miasto uwielbiam!
    Jestem w nim bardzo często i gdyby tylko mój narzeczony nie miał na głowie firmy, której nie da się przenieść, to zrobiłabym wszystko, żeby móc tam zamieszkać! Zwłaszcza, że on też bardzo chciałby w nim mieszkać - tam studiował i tam ma przyjaciół.
    Owszem, Częstochowa ma swoje minusy, ale w porównaniu z Łodzią dostrzegam w niej większość plusów - jeśli uważasz, że Wasze kamienic w centrum są zaniedbane, to serdecznie zapraszam do nas!
    U nas przy reprezentacyjnej ulicy miasta stoją takie rudery, że można kręcić film o Powstaniu Warszawskim!
    A autochtoni są równie przerażający!
    Częstochowa jest dla mnie niesamowicie zadbanym, przyjaznym człowiekowi miastem!

    Super masz tę kurtkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że są osoby, które tak jak ty i twój narzeczony lubicie Częstochowę tak bardzo, że macie ochotę tu mieszkać! Super! Zapraszamy!
      Ja również lubię swoje miasto. Jest ciche spokojne i ma właściwie wszystko czego do życia człowiekowi potrzeba. Uwielbiam wszystkie kamienice, ogromną ilość zieleni i bliskość Jury Krakowsko-Częstochowskiej.
      Szkoda mi tylko niewykorzystanego potencjału miasta, tych wszystkich zabytkowych miejsc, zdolnych ludzi... Sporo moich rówieśników i znajomych (właściwie 90% z nich) wyjechało z Częstochowy w poszukiwaniu pracy i rozwoju. Budynki może i stoją, ale ludzi jakoś tak ciągle w tym mieście mniej...

      Widzisz byłam parę razy w Łodzi i okolicach, ale tylko przelotem, więc ciężko mi coś o niej powiedzieć, ale wierze Ci na słowo. Spacerując i przejeżdżając przez Łódź widziałam miejsca piękne i te bardzo zaniedbane.

      Na autochtonów tutaj nie trafiam, ale ciągle boje się dresów i pijanych żuli, których spotkasz w centrum miasta o każdej porze dnia i nocy. Zaczepiają Cię, prosząc pod każdym sklepem o "2 zł" niby na jedzenie, a śmierdzi od nich jak z gorzelni. Bez znaczenia czy idziesz do pracy o 8 rano czy w weekend do klubu.

      Myślę, że każde miasto ma takie punkty, te ładne i te odstraszające. Każde miasto ma dzielnice w których spotkasz ludzi "stwarzających zagrożenie" i tych miłych.

      Jak głosi hasło promujące "Częstochowa to dobre miasto" i ja się pod tym podpisuje.

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Ale u Was żuleria nie mieszka chyba w centrum miasta, przy jego reprezentatywnej ulicy, prawda?
      A u nas tak - za komuny z tych pięknych kamienic zrobiono mieszkania komunalne no i mamy to, co mamy...

      Usuń
    3. Sama się dziwie, bo u nas od roku, dwóch spotykam żulernie w samym centrum miasta, w alejach... Jeżeli miasto przekształciło piękne kamienice w mieszkania komunalne to zrobiło duży błąd, szkoda tych kamienic.

      W większości światowych miast w centrum miasta, na jego reprezentatywnych ulicach, w zabytkowych kamienicach mieszka "elita", artyści, kreatywni ludzie, a w Polsce patologia...

      Usuń
  6. Zestaw idealny. Wszystko dobrane do siebie w najmniejszym calu:) SUPER:)
    BUZIAKI



    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Bardzo mi miło, że się podoba :)

      Usuń
  7. Bomberka i buty zdecydowanie stanowią clue tej stylizacji :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miała grać pierwsze skrzypce, taka kropka nad i ;)

      Usuń