zwiedzamy Portugalie cz.3
Porto

Dziś rozpoczęcie roku szkolnego, oficjalny koniec wakacji dla większości ludzi (studencie ciesz się tobie został jeszcze miesiąc). Pora na podsumowanie sezonu letniego. Czas żeby zakończyć temat naszego urlopu i wyprawy do Portugalii. Ostatnia część naszej podróży przed Wami. Wizyta w Porto. Zgonie z przewidywaniami mojego mężczyzny Porto nie jest już tak pogodne jak południowa część Portugalii. Co za tym idzie miasto przywitało nas zachmurzonym niebem i lekkim deszczem. Nie powstrzymała nas to od zwiedzania. Co prawda parasolka była jedną z rzeczy, które zapomniałam spakować do walizki (i na dwa dni przed powrotem do domu nie miało większego sensu kupowanie nowej), ale daliśmy radę - z cukru nie jesteśmy. 

Porto nas oszołomiło. Wiedziałam, że warto je zobaczyć. Specjalnie jednak, nie oglądałam setek zdjęć dostępnych w internecie czy na instagramie, żeby pozwolić się zaskoczyć. Plan udał się w 100%. Porto jest niesamowite. Swoją drogą ciągle zmieniając lokalizację, miałam wrażenie, że zmienia się wszystko. Każda część Portugalii jest inna od poprzedniej. Czasami zastanawiałam się czy oby na pewno nadal jestem w tym samym kraju. Samo Porto to między innymi zachwycające stare kamienice zdobione (jak że by inaczej) charakterystycznymi kafelkami, tyle że tutaj to nie tylko wzór, a całe obrazy, malowidła. Tramwaje wspinające się na szczyty stromych, wąskich uliczek. Kameralne skwerki i wystawne place. Niezwykły most Ludwika I zaprojektowany przez Teofilo Seyring'a ucznia sławnego Gustave Eiffel'a, jakże charakterystyczny symbol tego miasta. Klimatyczne małe restauracje i bary ulokowane w kamienicach ciągnących się wzdłuż rzeki Douro, mimo że zatłoczone to nadal pełne uroku. Widok na panoramę miasta z mostu i tarasów widokowych wart wszystkiego. Sami zobaczcie, a najlepiej pojedzcie. 

Portugalia skradła nasze serca i już marzymy o tym, aby ponownie przemierzać jej piękne zakątki.
Do następnego. Dobrego dnia! 

Zdjęcia: MikalaFashion & KellysVision | Postprodukcja: MikalaFashion

5 komentarzy:

  1. Cudowne miejsce :) Zapraszam do mnie robiłam ostatnio wpis o Paryżu :)

    PurpurowyKsiezyc

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie jest w tym Porto taki ciekawy i wyjątkowy styl. Po zdjęciach widzę że jest tam taki klimat którego nie ma w innym mieście. Podobają mi się takie specyficzne miasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, miasto wyróżnia się na tle innych, warto je samodzielnie zwiedzić - jest zachwycające !

      Usuń